Vliegensvlug - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Vliegensvlug - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Vliegensvlug

Door: Debby + Kevin

Blijf op de hoogte en volg Debby

11 Juli 2010 | Mongolië, Ulaanbaatar

En toen waren we getrouwd, hebben we Moskou al gezien, zijn we meerdere (4?!) tijdzones doorkruist (ons ritme is van slag) en zitten we nu achter een oeroude computer in Mongolie! Als dat niet vliegensvlug is...

We hebben een geweldige trouwdag gehad met een fantastisch feest! Ook die dag is vliegensvlug voorbij gegaan, we genieten er nog steeds van! Slapeloze nachten in de trein zijn opgevuld met mijmeren over ons o zo mooi en leuk feest. Na die o zo mooie en romantische dag. Met alle lieve gasten die er samen met ons zo'n spetterend feest van hebben gemaakt. Bedankt daarvoor!
Na een heerlijk ontbijtje met onze VIP's hebben we lekker rustig aan gedaan... Te rustig aan..., want zondag zijn we vervolgens 10 uur bezig geweest al onze reisspullen te verzamelen, op te ruimen en alles in huis in orde te krijgen voor 2 maanden vakantie :)

Maandag was het vervolgens wel erg vroeg toen om 3.30u. de wekker ging... Uitgezwaaid door de papa's en mama's op weg naar Moskou! Grote stad met sexy geklede meisjes/vrouwen (rokjes, jurkjes, hoge hakken en nog hogere hakken) en luie mannen. Aanrader voor de vrijgezelle mannen onder ons ;). Het Kremlin, Basiliuskathedraal (die met de gekleurde ui-vormige koepels) en Lenin bewonderd (is hij het echt, of is hij van was?). Opvallend detail: kerken zijn rijkelijk versierd, maar hebben geen banken.... De metro is geweldig, maar wel wat onleesbaar met al die Russische tekens! Geen Rus die Engels spreekt en met handen en voeten kwamen we niet heel ver omdat de Russen niet erg behulpzaam zijn. Ach ja, een paar keer de verkeerde metro nemen is niet erg... al doende leert men he?!
Op dinsdagavond vervolgens bepakt en bezakt met allerlei instant noodles bakjes de trein richting Ulan Bator genomen. Jawel, de Transsiberie express! Heen en weer schuddend en met veel lawaai 5 nachten en 4 dagen in de trein. Samen met de Mongoolse Selya die na dag 1 haar ADHD echt niet meer onder controle kon houden... Een explosie van spullen aan haar kant van de cabine en heen en weer rennend tussen allerlei andere cabines; "We had a great time, there was an American, really funny, and a Korean, and Swedish, and .... I will introduce you". En hup, daar zaten we dan met een Israelier, een Brit, Cubaanse, Finnen, Zweden, noem maar op. Om beurten in onze coupe. Wel ontzettend gezellig, die bonte mix aan culturen. Zo krijg je de tijd wel om; kletsend en champagne drinkend (cadeautje van de Israelier en Brit) omdat we op huwelijksreis zijn! Ondertussen kreeg Selya alles voor elkaar; heeft zelfs 2 keer een douche in de 1e klas weten te regelen ("I'm so dirty..., wat dacht je van ons?!) en kreeg alles gedaan van de Chinese host van onze coupe. Totdat we haar bij de grenscontrole in Mongolie kwijt waren... De beambte kwaad en dreigde haar spullen uit de coupe te halen. Selya zat lekker in de restauratie coupe met die funny American!

Vanochtend was het wederom vroeg, erg vroeg. We werden om 5.30u. enthousiast gewekt door Selya. Hup, alle licht aan en de luiken open want we zouden en moesten naar buiten kijken om Mongolie te zien. Kevin heeft aan stil protest gedaan en heeft zich omgedraaid. Ik heb vriendelijk gelachen... Het uitzicht was nl. echt fantastisch mooi. De uitgestrektheid met hier en daar een Ger tent, precies zoals ik me had voorgesteld! Dat moest toch wat beloven. Tot nu toe verliep alles prima, totdat we echter ook daadwerkelijk uitstapten in Ulan Bator. De transfer naar ons hotel was nergens te bekennen. Dus maar een taxi, denken we; het was een oude meneer in een busje die onze Russische roebels wel wilde hebben. Afgeleverd bij het hotel wilde hij zoals verwacht toch de roebels niet meer en natuurlijk had hij ook geen wisselgeld. De receptioniste sprak vervolgens geen Engels en kon ons niet terugvinden in de reservering. Zelf maar een kamer aangewezen die we ook nog kregen. Daar bleek de poetsvrouw nog niet klaar en de wc het niet te doen! De tassendrager, security en electricien in een heeft er kritisch heen gekeken en kwam even later terug met een nieuwe kamersleutel. Wij de boel verhuist, waar de tassendrager, security en electricien in een, trots toonde dat de wc hier wel werkte. Na 10 min. stond de badkamer echter blank... misschien werkt de wc toch niet helemaal... Meneer alles in een weer opgetrommeld die na wederom kritisch kijken de receptioniste haalde en ons uit de brand hielp door op haar hoge glitter hakken de badkamer te dweilen! Wanneer we willen komt ze opnieuw op commando dweilen! En dat allemaal zonder een woord Engels. Dan hebben we het nog niet gehad over de douche die ijskoud is (bij Debby), en toch ook weer niet (bij Kevin was hij warm!). En de treintickets naar China die we bij onze niet opgedaagde transfer zouden krijgen.
Morgen op weg naar 3 dagen uitgestrektheid in een Ger tent. Paardrijden, wandelen en orgaan vlees eten? We zijn plots vegetariers!

Straks kruipen we vliegensvlug in bed omdat om half 3 de wekker gaat voor Oranje! Natuurlijk kijken wij ook de WK finale Nederland-Spanje. En we weten al wie er wint... we zagen dat Nederland oranje kleurt?!

Heel veel groetjes,
Kevin & Debby

Een aantal foto's van onze reis tot nu toe vinden jullie op onderstaande link!

• 11 Juli 2010 - 15:51

Else:

Lieve Debby en Kevin,
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk en we wensen jullie saampjes een superzonnige toekomst en een prachtige huwelijksreis!xxxAd en Else Sparidaens

• 11 Juli 2010 - 17:11

Jolijn:

Hahaha, klinkt erg romantisch allemaal, maar wel supercool. Geniet ervan lieverd, jullie hebben het verdiend...
    Kus

• 11 Juli 2010 - 17:56

Maria:

Lieve Debby en Kevin, heel hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk. We hoorden van Hub en Marion wat een super feestelijke dag jullie beleefd hebben. Wat heerlijk dat het weer ook zo meewerkte. En nu dan wittebroodsweken vieren al reizend door Europa en Azië en waar al niet meer naartoe! Geniet ervan met volle teugen, maar vooral van elkaar!! Al denk ik dat wij jullie daarvoor niet extra hoeven aan te moedigen. Wij genieten op afstand en via deze website en jullie Picasa-album met jullie mee. Heel veel plezier!!
    Liefs en groetjes, ook namens Peter, Maria van den Eijnden.

• 11 Juli 2010 - 22:40

Marion:

Hoi Lieverds,
    Pas een week weg en al zoveel indrukken gehad. Super.
    Met de treintickets komt het vast wel goed.
    Geniet er maar lekker van.
    Dikke kus en knuffel van Pap en Mam.

• 12 Juli 2010 - 09:09

Tim:

Ach die paar schoonheidsfoutjes... dat hoort nou eenmaal bij die landen toch. Je merkt zo in ieder geval dat je ver van huis bent :). Klink allemaal erg vet! Geniet er maar lekker van.

• 12 Juli 2010 - 09:48

José Hensgens:

Ha nieuw echtpaar, dat lukt daar wel zo te zien. Blijf ons vooral schrijven dan valt hier nog wat te genieten na het oranje drama. Jouw pa gaf al een voorproefje: hoogtepunt van het WK en dan sneeuwbeeld op tv! Gelukkig dat zodoende het drama minder duidelijk zichtbaar werd. Kevein en Debby geniet ervan. lieve groet, José

• 12 Juli 2010 - 10:53

Marthe En Bjorn:

Hej Debby en Kevin!
    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en veel geluk samen!
    Geniet van jullie huwelijksreis!
    Groetjes Marthe en Bjorn

• 12 Juli 2010 - 14:51

Inez:

Hey Kevin en Debby!

Het was inderdaad een super bruiloft, echt een top lokatie, lekker eten en een gezellige sfeer!

Leuk om te horen dat jullie al zoveel gedaan hebben.Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Geniet ervan!

xxx Inez

• 12 Juli 2010 - 18:55

Frank, Nicky, Esmée:

Lieve Debby en Kevin,

Het was inderdaad een geweldig trouwfeest, zowel jullie als alle gasten hebben op en top genoten!

Super om jullie reisverslag te lezen, maar wel spannend wat jullie allemaal mee maken!

We kijken nu al uit naar het volgende verslag,
    veel liefs,
    Frank, Nicky en Esmée.

• 14 Juli 2010 - 21:24

Kelly:

hey debby en kevin,

mijn smsjes komen niet aan!!! :-(
    ik stuur je wel een mail haha
    Een hele mooie honeymoon gewenst!!!

Groetjes davy en kelly

• 15 Juli 2010 - 15:05

Opa En Oma:

Geniet maar lekker veel plezier.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel van Opa en Oma

• 17 Juli 2010 - 10:29

Dennis En Martijne:

Hi Debby en Kevin,
    We hebben jullie site gevonden. Hoe voelen jullie je na de leuke treinreis? We hebben beide nog op bed gelegen gister. Mac als eerste eten was toch niet zo'n goed idee! :) Misschien komen we jullie morgen tegen op de muur! Fijne reis nog, Denns en Martijne