Andaman! En meer. - Reisverslag uit New Delhi, India van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Andaman! En meer. - Reisverslag uit New Delhi, India van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Andaman! En meer.

Door: Debby + Kevin

Blijf op de hoogte en volg Debby

26 Augustus 2010 | India, New Delhi

Wonder boven wonder zijn we een paar dagen geleden dan daadwerkelijk aangekomen op onze laatste reisbestemming! We hadden er een hard hoofd in, aangezien er 3 vluchten en een ferry nodig bleken om van Kathmandu op de Andaman eilanden te komen. Dat harde hoofd kwam door in 1e instantie de ferry die niet meer ging en toen op een andere manier toch weer wel (mits het weer het toe zou laten... het is immers regenseizoen...). Daarna kwam de verandering in vluchttijden waardoor de overstap tijd erg krap werd en uiteindelijk werd er zelfs 2 dagen van te voren een vlucht helemaal gecancelled! En dat kan dan allemaal zomaar! Na heel veel irritatie en heen en weer gemail met de vluchtmaatschappij hebben we alles gecancelled en heeft Debby een middag gespendeerd aan het zoeken naar en boeken van nieuwe vluchten (wat volgens de vluchtmaatschappij onmogelijk was?!). Kevin lag inmiddels voor de 3e keer ziek op bed, dit keer serieus: dyssenterie (of zoiets) en uitdroging waarvoor een infuus nodig was, 3 verschillende medicamenten en een spuit. Maar, na 2 dagen was hij er alweer boven op! Wat wil je ook met zoveel medicatie. Het enige wat overgebleven is, is een rode, jeukende en bobbelige hand als gevolg van pleister allergie om het infuus op zijn plek te houden...
Maar goed, to the point: de middag was niet voor niets want prima vluchten gevonden en met wat stress over de aansluiting zijn we ook nog voorspoedig op de Andaman aangekomen! Helaas heeft optimisme hier geen zin, want het regent, of we willen of niet... Maar het is wel vakantie! Aangename temperatuur met een lekker windje. Bovendien is het horen van de zee ook met regen heerlijk, snorkelen gaat prima in de regen en ook duiken kan prima met regen! Wat een mooie onderwaterwereld hier, zelfs Nemo was er! Vandaag de laatste dag genieten van het eilandleven; relaxed, lekker eten, luieren, op een scootertje rondcrossen om even te internetten in het enige dorp met 15 huisjes. Even onze terugvluchten checken aangezien er dat ook 3 zijn... Zo komt het einde van onze reis wel heel dichtbij... We worden langzaam verdrietig omdat het er bijna op zit :(
Als aflsuiter daarom een geweldige herrinnering; olifanten wassen in Chitwan NP. Letterlijk een olifant wassen! Een echte olifant! Met zijn 2-en boven op de rug van een olifant de rivier in en met zijn drieen omvallen en kopje onder gaan. Mevrouw de olifant laat zich vervolgens heerlijk op haar zij drijven waarbij wij haar lekker geschrobt hebben! Wat was dat gaaf! Zo'n enorm dier en zo lief! Daar doen we het voorlopig maar even mee. Totdat we een nieuwe reis in het vooruitzicht hebben... ;)
Liefs en tot snel (helaas ;) ),
Kevin en Debby

• 26 Augustus 2010 - 08:52

Dennis En Martijne:

Fijn dat jullie toch op jullie eind bestemming zijn aangekomen! Wij zitten nu ook sip te wezen in Hong Kong over 6 uur vliegen wij terug naar Nederland. Bedankt voor de gezellige intermezzo's onderweg en geniet van thuis straks. Groetjes, Dennis en Martijne

• 26 Augustus 2010 - 09:17

Pap & Mam:

Hoi Debby & Kevin,
    Hoe gaat het nu met Kevin? Hopelijk is hij voldoende hersteld om de volgende week weer bij OCÉ te gaan werken (gemeen hè!!!). Wat het weer betreft zal de overgang echter niet zo groot zijn: we hebben al echt herfstweer met behoorlijke wat fikse regenbuien. We hopen dat de terugreis van de Andaman wat relaxter verloopt en verheugen ons al erop jullie a.s. zondag in Brussel weer in onze armen te kunnen sluiten.
    P.S.: Het wassen van een olifant lijkt me inderdaad erg indrukwekkend en een gebeurtenis, die je niet zo snel zult vergeten. Eén van de vele hoogtepunten van jullie geweldige reis.

• 26 Augustus 2010 - 09:21

Jolijn:

Arme Kevin... Gelukkig gaat het nu weer wat beter maar wat een pech heb jij gehad. Wel fijn dat jullie nog heerlijk hebben kunnen genieten van jullie laatste bestemming.. En olifanten wassen: woooow! Wij zijn stiekem wel blij dat jullie weer terugkomen ;).. Tot snel xx

• 26 Augustus 2010 - 11:08

Christian:

tja aan alles komt een eind, maar goed misschien help een knuffel olifantje voor thuis in bad als souvenir?

Hier @oce heten we je van harte welkom ;-) en voor het weer is het hier ook het zelfde..het onthaal zal warm zijn en het regent .....

• 26 Augustus 2010 - 17:47

Frank, Nicky, Esmée:

Lieve Debby en Kevin,

Wat een ervaringen, zowel goed als slecht. Hopelijk gaat het weer beter met Kevin en kunnen jullie nog lekker genieten van jullie laatste dagen!

We zullen hard voor jullie duimen dat jullie een goede terugreis hebben en dan tot snel,
    Frank, Nicky en Esmée.

• 26 Augustus 2010 - 17:47

Frank, Nicky, Esmée:

Lieve Debby en Kevin,

Frank, Nicky en Esmée.

• 26 Augustus 2010 - 22:26

Tim & Mandy:

Nou nou nou, wat een pech met ons Kevientje en dan ook nog regen... Maar goed, zoals iedreen al aanhaalt, wat zullen jullie mooie momenten hebben beleeft die niemand jullie meer af pakt, dus wat maakt dat beetje regen dan nog uit (hoewel het ook best bijzonder is dat je regen op de Andaman eilanden hebt mee gemaakt ;) )! Wij zitten hier op ons eilandje waar geen wolkje is te bekennen bij 35graden en dat is net weer iets te warm ... oftewel, het weer is toch nooit goed genoeg :)

tot snel, kus

• 02 September 2010 - 19:37

Lieke:

Hoi Kevin en Debby,
    Maar goed dat Debby zo'n goed immuunsysteem heeft zodat jullie de reis ook echt kunnen voltooien!
    Ik ben benieuwd hoe jullie terug komen. Zelf ga ik nu maar weer eens aan een AO/IC-case werken: het schooljaar begint morgen weer...

Groetjes en tot binnenkort!
    Lieke