Vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Debby + Kevin

Blijf op de hoogte en volg Debby

17 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Hoezo vakantie?! We hebben dan wel vakantie, maar gerust wordt er niet! Of toch wel...? Na de ontzettend indrukwekkende rit van Tibet naar Nepal, door de Himalaya, hebben we even heerlijk op het dakterras van ons hotel in Kathmandu geluierd. Na de rust en hygiene (echt waar!) van China stapten we nl. zo de viezigheid en drukte in toen we de "Friendship Bridge" (grens tussen Tibet en Nepal) over gelopen waren. Luieren op een dakterras ver van alle viezigheid en drukte was even nodig om te wennen! Ook om alle indrukken van Tibet nog even te verwerken. We hebben ontzettend veel gezien. Het landschap bleef maar veranderen. En we hebben ontzettend veel geluk gehad. Waar andere toeristen 2 dagen hebben zitten wachten in de hoop op een glimp van de Mount Everest, hebben wij hem 's avonds en 's ochtends heel even mogen bewonderen! Wat een berg! Zeker als je eerst een hele tijd naar een - zoals later blijkt - in verhouding mini bergje hebt zitten kijken omdat je in de veronderstelling bent dat dat toch echt de Mt everest is...
Na alle natuurschoon en vriendelijkheid liepen we vervolgens een compleet andere, maar redelijk bekende wereld in. Nepal is net India; overal afval, mensen, kleuren en geuren. Koeien, kippen, eenden en geiten op straat en geen enkel huis of gebouw dat helemaal af is (wie heeft er ook goede deuren, ramen of een balustrade op zijn balkon nodig?!). Insecten en zichtbare kakkerlakken, daarnaast een permanent laagje vuil op je huid en in je haar en het feest is compleet! :) Even wennen dus en dan genieten van de overprikkeling van je zintuigen!
Na een dag Kathmandu begonnen aan een driedaagse trekking over de rand van de Kathmandu vallei. Hoewel... we hebben er ter plekke een tweedaagse trekking van gemaakt... Je kunt blijkbaar ook veel te optimistisch zijn (vooral Debby dan); wij dachten ook in het regenseizoen nog fijn te kunnen wandelen en mooie uitzichten te hebben. Helaas blijkt het regenseizoen onverbiddelijk en is het veel te warm en vochtig om 7 uur per dag te wandelen waarbij je eenmaal boven op de berg niet veel meer dan wolken ziet! Ook al hoeven we de zwaarste tas niet zelf te dragen, het is baden in je eigen zweet en ploeteren. Toen het ook nog echt begon te regenen, onze schoenen onder de bloedzuigers zaten, en 1-tje op Debby's been, en na dag 2 bekaf en helemaal nat een onvriendelijk hotel binnenliepen hadden we geen zin meer. Dag 3 hebben we dus luxe met een taxi afgelegd :) Nu zitten we in Bakthapur waar iedereen blijkbaar om half negen lekker zijn bed in kruipt. Het internet cafe was nog net open, verder is alles dicht en zijn alleen een paar hotels verlicht waardoor het op straat pikkedonker is. Ook wij gaan dus straks lekker vroeg naar bed. Morgen moeten we om 7 uur klaarstaan om de files in Kathmandu te vermijden. We gaan op weg naar Chitwan NP in het zuiden van Nepal om o.a. rhino's te spotten vanaf de rug van een olifant! En dan, dan gaan we echt vakantie vieren; een paar dagen niets doen op het strand van de Andaman eilanden! Als we tenminste nog een vlucht krijgen, want die blijkt gecancelled en hopelijk laat ons optimisme ons niet in de steek... Ook op de Andaman is het regenseizoen ;)

Kevin en Debby

PS: Jawel, ook dit keer hebben we weer foto's kunnen toevoegen. Zie http://reislog.riksja.nl/albums/debbykevin/

• 17 Augustus 2010 - 19:37

Adje Patatje:

He Kevin en Debby
    geniet maar even van de rust en droom maar even van julie mooie badkamer met schoon water in Roermond.GRAPJE. Wat een witte broods weken. Super.
    Ik verheug mij al op het feest bij jullie in de tuin met BBQ om alle foto's te zien en verhalen te horen. Zo nu even een Alfa. HOOOOIIIIEEEEE

• 17 Augustus 2010 - 19:42

Frank, Nicky, Esmée:

Hoi jullie twee,

Ongelofelijk hoe jullie dat kunnen, leven in die viezigheid. Maar jullie mooie verhalen maken natuurlijk alles goed.

Wij hebben vandaag jullie kaart gekregen, dankjewel!

Liefs,
    wij 4.

• 17 Augustus 2010 - 20:49

José Hensgens:

Ha Debby en Kevin, Ik heb weer even zitten genieten van jullie fantastische reis. Tot nog toe bleef ik vrij stil vanuit Landgraaf maar ik moet zeggen TE GEK wat jullie doen. Updaten vanuit NL is niet zo veel. We ploeteren nog voort met het formeren van n kabinet,nog veel mensen met vakantie en beetje wisselvallig weer. Boeiend hè? Blijf lekker genieten daar, dan genieten wij hier mee.
    groetjes josé

• 18 Augustus 2010 - 06:03

Stefan:

Héhé de foto's van Kathmandu herken ik ;-)
    Ik heb Nepal nu geboekt voor Januari 2011. Dan ga ik de 3 kindjes die ik sponsor aldaar weer opzoeken.

Grtjs,
    Stefan

• 18 Augustus 2010 - 06:24

Pap & Mam:

Hoi Debby en Kevin,
    Weer een heel ander hoofdstuk in jullie reis met dit keer een geheel ander maar erg indrukwekkend Himalaya landschap. Valt me wel een beetje tegen, dat jullie je laten afschrikken door wat regen, vochtigheid en bloedzuigers. Het lijkt erop dat jullie langzaam toe zijn (en natuurlijk ook verdiend hebben) aan de "echte" vakantie. Nog veel plezier verder.

Pap & Mam

• 23 Augustus 2010 - 16:22

Corrie Saris:

Wat een prachtige verhalen van jullie mooie reis in het verre China.Wij zijn deze zomer ook in Guelian Zuid china geweest naar de kastgebergte(wij waren ook onder de indruk van dit mooie stuk natuur die china ook heeft.
    Veel succes met de laatste dagen van jullie mooie reis!Welkom thuis !!
    Corrie saris

• 24 Augustus 2010 - 10:14

Christian:

heb zelf ook vakantie gehad, en op een heel andere manier niet zo indrukwekkend als die van jullie. wij genieten van jullie reisverslagen. geniet er nog maar lekker van het is zoooo weer afgelopen ;-)