Never start stopping and never stop starting - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Never start stopping and never stop starting - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Never start stopping and never stop starting

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

24 Oktober 2010 | Nederland, Roermond

Zaterdag 9 oktober 2010 vierden we het leven, met papa's nieuwe motto als uitgangspunt: Never start stopping and never stop starting! Ik begreep dat dit motto uit de kwaliteitsverbetering in het bedrijfsleven komt. Voor papa bleek het helemaal bruikbaar als zijn nieuwe levensmotto. Nu blijkt het ook nog helemaal toepasbaar op 'ons' project in Ghana; aldaar proberen we de kwaliteit van primaire levensbehoeften beetje bij beetje te verbeteren. En dat verbeteren gaat steeds beter en beter!
Zaterdag 9 oktober 2010 vierden we het leven en papa vroeg daarvoor aan meefeestende familie en vrienden om een envelop te geven. Al die enveloppen leverden samen een geweldig bedrag op: 1890 euro! En dat niet alleen, die enveloppen gingen als verassing ook nog eens naar Ghana! Dat betekent dat de begroting die Georgina maakte voor de renovatie van het Shelter nog verder sluitend wordt! Lieve, lieve papa (en mama), en lieve familie en vrienden, ontzettend, ontzettend, ontzettend bedankt daarvoor!
Georgina weet nog van niks, ze heeft tenslotte nog haar handen vol aan het uitgeven van al het geld uit mijn vorige bericht. Toen ik haar een week geleden belde vertelde ze enthousiast al een eind op weg te zijn: de vloer van de gezamenlijke ruimte van het shelter is inmiddels gerenoveerd, net als één van de wc's. Het platform voor de grote watertank is in de maak en ongetwijfeld wordt er al aan de grote scheuren in de muren gewerkt. Omdat ik van haar enthousiaste berichten toch wel erg nieuwsgierig wordt ben ik van plan komend jaar terug te gaan. Ook wil ik graag zelf mee kunnen denken in het besteden van het geld, zeker nu er weer een nieuw en groot bedrag bij komt! Ik wil bovendien niet de indruk wekken dat er in Nederland geldbomen in de tuin staan en ben daarom nog wat terughoudend naar Georgina toe. Ik vind dat men in Ghana zelf ook moet blijven werken aan verbetering en financiering en wil afhankelijkheid voorkomen. Toch kan ik niet helemaal tegenhouden dat ze in Ghana de indruk krijgen van zogenaamde geldbomen in de tuin...! Ook uit onverwachte hoek werd er namelijk een mooi bedrag gedoneerd: Nationale Nederlanden vond de renovatie van het Shelter een goed doel voor de opbrengst van de veiling van hun kantoormeubelen, welke 427,50 euro opbracht! Kelly, bedankt daarvoor!! En zoals afgesproken gaat er ook nog een bedrag van de envelopjes van onze bruiloft richting Ghana...

Tot slot: Never start stopping and never stop starting! Want alle kleine beetjes helpen, en vele druppels op een gloeiende plaat zijn samen een heerlijk verkoelend meer!

Heel veel groetjes,
Debby

• 24 Oktober 2010 - 21:01

Christian:

inderdaad als je gestopt bent met starten dan ben je gestopt! Ik weet zeker dat deze 'doorstart' een 'niet te stoppen' effect heeft op de mensen in Ghana! Zwem ze in het meer van de druppels van geluk !
    Groetjes!

• 13 December 2010 - 08:25

Edwin Wendrich:

Namens Mijnsen willen we van harte meehelpen, om dit goede doel verder te ondersteunen, heel veel succes met dit nuttige werk !