God bless you - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu God bless you - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

God bless you

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

21 April 2010 | Nederland, Roermond

God bless you and all the people who made this happen!
Zo sprak Georgina ;)
N.a.v. mijn vorige berichtje is Georgina keihard aan de slag gegaan en kreeg ik wonderbaarlijk genoeg nog vóór de afgesproken deadline een uitgebreid jaarverslag met begroting en onderbouwing voor renovatie van het shelter. Ik was versteld! Bijzonder ook om in te zien; een jaarverslag met verzoeken aan het ministerie van social welfare om kinderen in een tehuis te plaatsen, bedelbrieven aan unicef en de overheid voor bijv. een nieuwe computer -"We would not mind if an old computer, which is useable is given to us to facilitate work which has come to a halt at the moment"-, en "Letters of appreciation" voor donaties bijv.: "I take this opportunity to acknowledge receipt of the following items:
1. 2 Bags Rice - 25 Kgs.
2. 1 Bag Sugar - 25 Kg.
3. Gari - 7 Olonka
4. Beans - 3 Olonka
5. Bread - 8 Loaves
6. Rexona - 36 Cakes
7. Oranges
Your effort is greatly appreciated and it is our prayer that the work of your hands is richly blessed." Fantastisch! Wat een andere en geweldige wereld is het toch en wat hebben wij het hier goed... of juist niet...? Als ik zo'n verslag lees en Georgina aan de telefoon heb die enorm blij en dankbaar is met het nieuwe geldbedrag heb ik toch wel weer even heimwee. Naar de eenvoud, de oprechtheid. En het wereldje van het shelter met de mensen die zonder veel middelen toch zo gemotiveerd blijven. In Nederland willen we zo snel allemaal, we lopen onszelf echt letterlijk voorbij! We zouden moeten leren met minder tevreden te zijn... Tja, zo mijmer ik nog even verder, maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Het is goed zo!
De VBGGK is akkoord met Georgina's begroting en onderbouwing en heeft de 3000 euro gestort! Hoewel de uiteindelijke begroting veel meer was dan de gekregen 3000 euro had Georgina meteen duidelijk wat prioriteit heeft en waar ze mee aan de slag wil. Op 1 staat een grote en fatsoenlijke watertank. De aanvoer van stromend water wordt steeds vaker onderbroken. Om niet zonder water te zitten is een dergelijke tank van groot belang. Daarnaast staat het plafond van de gezamenlijke ruimte waar de kinderen van het shelter overdag verblijven op instorten. Muskietennetten voor de ramen en hygieneproducten zijn ook belangrijk, nu steken alle kinderen elkaar aan door ontstoken wonden enz. En zo heeft Georgina het geld in haar gedachten al voor een deel besteed. Gemotiveerder kan niet! "We'll make you be surprised" zei ze. God bless you all!

Liefs, Debby

• 22 April 2010 - 12:19

Pap:

They are blessed....

Het is goed te lezen dat er nu weer wat grotere en structurele verbeteringen in het shelter kunnen plaatsvinden met de goedgekeurde donatie van het VBGKK. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat Georgina ontzettend blij is met dit geld, zeker als je dit vergelijkt met de andere donaties die ze krijgt, hoewel je ook deze “kleine” voedselondersteuningen zeker niet moet onderschatten.
    Met eigen ogen hebben we vorig jaar gezien en ervaren dat deze mensen en de kinderen iedere hulp kunnen gebruiken, dit ook ten volle verdienen en er erg dankbaar voor zijn.
    They are blessed ……met de betrokkenheid en inzet van zo’n goede ambassadeur in het verre Nederland.

Pap en mam