Hulde aan de VBGGK - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Hulde aan de VBGGK - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Hulde aan de VBGGK

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

25 Februari 2010 | Nederland, Roermond

Opnieuw Feestkriebels!!! En dat in 2 maanden tijd. Het is ongelooflijk, wat je aan de ene kant een lange adem kost, kan ook ineens met een zucht voor elkaar zijn! En dat dankzij de Vereniging Belangenbehartiging Geestelijke GezondheidKunde (mijn beroepsvereniging). Helaas is de VBGGK afgelopen zaterdag tijdens een Algemene Ledenvergadering opgeheven. Niet echt hulde zou je zeggen. Het betekende echter dat het geld dat nog in kas was goed besteed moest worden. Leden kregen de kans een voorstel voor besteding van het geld in te dienen en dit tijdens de vergadering wanneer nodig te verdedigen. En zo gebeurde het dat er in een 'zucht' een mega bedrag toegekend werd aan renovatie van het Shelter for Abused and Abandoned Children in Accra-Osu; 'mijn' sheltter!!! DUS: Hulde aan de VBGGK!!!
Waar ik in mei vorig jaar bij terugkomst van mijn 2e bezoek aan Ghana nog schreef dat de nieuwbouw van het boys remand goede vorderingen maakte en nu ook het shelter wel een opknapbeurt kon gebruiken, is dit denken over nu alweer bijna geregeld en omgezet in actie :) Fantastisch toch! Vooral omdat ik schrok van de problematiek die nu steeds meer op het shelter wordt binnengebracht. Kinderen met ontwikkelingsstoornissen en zeker ook psychiatrische problemen. Zij verdienen het dat er vanuit een veilige omgeving gezocht wordt naar een vervolgplekje. Het shelter zou een veilige omgeving moeten zijn... Er zitten echter geen goede muskietennetten voor de ramen, het sanitair is smerig, kapot en zit zonder elektriciteit, er liggen geen fatsoenlijke matrassen meer op de bedden en de muren brokkelen af. Een geweldig goede bestemming voor een deel van het geld van de VBGGK; en wel 3000 euro! Daar gaan we heel, heel, heel ver mee komen. Georgina is al op de hoogte en was ontzettend blij. Ze zou meteen aan de slag gaan met een begroting en ik... ik moet nu dus echt een 3e keer terug ;) (op eigen kosten hoor!)

Groetjes, Debby

• 25 Februari 2010 - 23:04

Marion:

Super Debby,we zijn trots op je.
    Wie weet gaan Hub en ik nu ook nog eens terug.

Knuffel pap en mam

• 26 Februari 2010 - 08:27

Lisa :

Wow, wat goed! Gefeliciteerd! Enig idee wanneer je terug gaat?

Groetjes Lisa

• 26 Februari 2010 - 11:57

Lilian:

Geweldig Debby uit zo'n hoek nu toch alles voormekaar krijgen ! Chapeau,misschien ga ik wel met je terug naar Ghana !! Wie weet,

Liefs Lilian

• 26 Februari 2010 - 17:55

Marike:

Hee Debby,
    Wauw, dat is echt supergoed nieuws!! Enneh, ik heb nog vrije dagen over dus: samen gaan? (een week of anderhalf?)
    liefs Marike

• 28 Februari 2010 - 18:04

Marjolein:

ha dep,
    klinkt goed!! dan moet je inderdaad toch weer met eigen ogen gaan kijken hoe het er uit ziet ;)
    X