Deja-vu - Reisverslag uit Busua, Ghana van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Deja-vu - Reisverslag uit Busua, Ghana van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Deja-vu

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

02 Mei 2009 | Ghana, Busua

Obruni, obruni, how are you? I'm fine, thank you, and you? De wereld is weer bruin, heel warm, vies, chaotisch, maar ook heel vriendelijk en stressvrij! Alles gaat weer "small, small" en wat vandaag niet lukt, komt morgen misschien nog. Zo herkenbaar allemaal en zo hetzelfde nog allemaal... Behalve dan dat ik nu nog niet zo veel nieuwe vrienden heb en nog geen huwelijksaanzoeken heb gehad! Komt doordat ik een 'papa obruni' en een 'white lady' bij me heb. Die twee vinden het hier overigens, en ik citeer, "heel spannend, warm, avontuurlijk, een gekkenhuis en zeker stressvol...." Tja, wennen heet dat?! We hebben inmiddels al een boel gedaan en gezien. Ik dacht dat ik altijd veel wil, soms onrealistisch veel (thuis in NL in ieder geval), maar papa blijkt nog meer te willen (hier in Ghana dan)! Samen willen we teveel... Met als resultaat dat we al de nodige reisuren achter de rug hebben, genoeg tro-tro's van binnen hebben gezien en zo ongeveer 1/3 van Ghana doorkruist hebben! Alle botten en spieren in ons lijf hebben we weer even gevoeld; 6 uur achter elkaar opgevouwen in een tro-tro levert de kromste houdingen op! Winst: echte hippo's gezien, verbrande handen door de kanotocht in de jungle, genieten van rijstballen (?!) met ondefinieerbaar vlees..., slapen in een tentje op het strand, in het donker je tanden poetsen en denken dat je water drinkt terwijl het afwasmiddel blijkt... en nog veel meer. Foto's volgen na volgende week!
Ook foto's van de nieuwbouw van het boys remand volgen nog. We hebben Georgina en Ben (social workers) al gezien, super leuk! Aan het eind van deze week gaan we terug naar het shelter en boys remand om samen met Georgina tegels te gaan kopen voor het sanitair. Ze staat erop wat aankopen samen te doen zodat ik foto's kan maken en iedereen kan laten zien dat het geld dat weer bij elkaar gebracht is echt goed besteed wordt. Al met al is na een paar extra donaties en een bijdrage van mezelf en Kevin als het goed is (... ik blijf voorzichtig) genoeg bij elkaar gehaald om de nieuwbouw nu helemaal af te maken!!! Dat zou wel heel mooi zijn, ik hoop het in ieder geval van harte!

Heel veel groetjes,
Debby, Marion & Hub

PS: Wendy en Esther, we raasden zondar dat ik daarover nagedacht had door Assin praso en Fosso, ook dat herkende ik echter meteen! Die straatlantaarns passen er niet....! En Marike, Georgina, Ben, Papa en Tracy waren allemaal benieuwd naar je; ik had een foto moeten meenemen...

  • 03 Mei 2009 - 08:56

    Tim & Mandy:

    Woww dat klinkt echt weer super sjiek!!Kunnen niet wachten op de foto's... :D
    Amuseer jullie nog even en tot volgende week maar weer.

  • 03 Mei 2009 - 18:30

    Lilian:

    Mooi bericht !!
    Wat goed dat jullie 't remand nu kunnen afmaken.
    Benieuwd naar de foto's.

    Liefs groeten Lilian & the rest.

  • 05 Mei 2009 - 10:11

    Christian:

    Klinkt geweldig! Ik hoop dat alles nu goed komt!

    Niet te lang wachten nmet de foto's!

  • 05 Mei 2009 - 12:02

    Oma En Opa:

    Hallo jonge lui.Zo te zien het goed.Hier is alles voor mekaar.Amuseren jullie je nog maar even. de tijd is zo om.Goede terug reis,tot ziens.
    Groeten...Oma en Opa

  • 05 Mei 2009 - 13:19

    Marjolein:

    Ha dep!!!
    Even een berichtje uit laos! tis hier warm, leuk en heel mooi. bergen zijn toch echt mijn ding! leuk om je mail te lezen en dank je voor je sms voor mijn vertrek!
    Tot snel maar weer, en dan een uitgebreid verslag
    x marjolein

  • 05 Mei 2009 - 20:10

    José Hensgens:

    Ha wereldreizigers! geniet nog even van warmte, stof en chaos. Het is zo weer saai in Nederland.Ik zie uit naar jullie indrukken, tot gauw. josé

  • 06 Mei 2009 - 07:13

    Tjandra:

    Leuk bericht! Ben benieuwd naar de volgende verhalen en natuurlijk de foto's!

    Groetjes, Tjandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 99211

Voorgaande reizen:

05 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Huwelijksreis

06 Oktober 2005 - 17 Januari 2006

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: