Terug naar Ghana - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Terug naar Ghana - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Terug naar Ghana

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

22 Februari 2009 | Nederland, Roermond

En dan is het zover! De plannen om terug te gaan naar Ghana zijn omgezet in een vliegticket! Op 25 april vlieg ik samen met pap en mam terug naar Ghana. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het zal zijn. Of er dingen veranderd zijn, of ik nog steeds met allerlei handbewegingen de goede tro tro aan kan houden en of de menu-kaarten in restaurants nog steeds vol staan met gerechten terwijl er alleen 'fried rice with chicken' te krijgen is. Of alle kleuren, drukte en de mensen me nog steeds zo veel doen. En of ik het ook dan weer zo moeilijk vindt om na afloop aan het Nederlandse leven toe te geven. Of Georgina, Ben en de andere social workers het leuk zullen vinden dat ik langs kom en of de tekeningen die we samen met de kinderen van het shelter gemaakt hadden er nog steeds hangen... Maar ik ben vooral benieuwd naar de nieuwbouw van het boys remand. En of het nu echt helemaal af gemaakt kan worden met het nieuwe sponsorbedrag. Of zal ik het maar op bijna helemaal af houden? Nee, optimistisch blijven voelt toch beter... We gaan er gewoon voor zorgen dat het nu eindelijk af komt! Zo goed mogelijk voor zorgen dan... Ik moet niet té optimistisch zijn... Het blijft tenslotte Ghana!

Debby

  • 22 Februari 2009 - 19:12

    Marike:

    Wauw! De Ghana koorts is uitgebroken! Super zeg dat je (ook) weer gaat, en ook al met je ouders! Ik ben erg benieuwd wat die ervan gaan vinden. En helemaal gaaf dat je nu kan kijken hoe het met het remand gaat. Heb je het geld overgemaakt of ga je het nu zelf overhandigen? Misschien wil ik wel wat meegeven voor de mensen daar, we bellen zeker nog even voordat je gaat!
    Liefs Marike

  • 23 Februari 2009 - 10:36

    Job:

    Hi Debby, veel plezier daar - ik ben benieuwd wat je van de nieuwbouw en het hele project vindt op dit moment....

  • 24 Februari 2009 - 20:52

    José Hensgens:

    Ha Debbie, Ik hoorde al zoiets van Marjolein. Hartstikke leuk initiatief en zeker met je pa en ma. Moeten zij nog een spoedcursus "shocken in cultuur" volgen?
    groetjes

  • 03 Maart 2009 - 14:53

    Marion:

    Nou Jose we zijn al wat gewend van Brazil dus zal wel meevallen.
    Maar het is wel super dat we met Debby naar Ghana gaan. Zullen zeker veel indrukken opdoen en een andere cultuur leren kennen.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 99214

Voorgaande reizen:

05 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Huwelijksreis

06 Oktober 2005 - 17 Januari 2006

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: