Het dak eraf want het dak zit erop!!! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu Het dak eraf want het dak zit erop!!! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Debby Schrans - WaarBenJij.nu

Het dak eraf want het dak zit erop!!!

Door: Debby

Blijf op de hoogte en volg Debby

21 September 2007 | Nederland, Roermond

Ja, jullie lezen het goed! Het dak zit op het nieuwe boys remand! Geweldig toch?!
Zoals ik in mijn vorige berichtje schreef is Marike in april teruggegaan naar Ghana. Victoria (manager compound) bleek nog steeds helemaal toegewijd aan het project 'Nieuwbouw Boys Remand'. Marike heeft me verteld dat Victoria druk bezig blijft Ghaneze sponsoren te vinden om de bouw voort te zetten. Omdat de nieuwbouw van het remand stukje bij beetje steeds verder voort gaat hebben de mensen een tastbaar bewijs van de goede bedoelingen van Victoria. Ze weet daardoor goede deals te sluiten en heeft er zelf helemaal vertrouwen in dat het af komt. Het nieuws van een basisschool die een bedrag aan de nieuwbouw wilde doneren is dan ook met een ontzettend groot enthousiasme ontvangen door Victoria. Ze was er volgens Marike geweldig blij mee en heeft nu dus laten weten dat o.a. door dat geld het dak erop zit!!!
Ondanks het feit dat de bouw zo tergend langzaam gaat en regelmatig stil ligt, het weer goed moet zijn om verder te bouwen, de 'mason' uberhaupt moet komen om verder te bouwen, en de materialen verkrijgbaar moeten zijn, krijg Victoria het voor elkaar telkens een stukje verder te komen met de nieuwbouw. Dat moet toch een goed gevoel geven; door het sponsorgeld dat jullie allemaal en Marike's omgeving gedoneerd hebben is een mooi project opgestart waar iedere keer weer anderen bij aanhaken, Nederlanders én Ghanezen, en wat bijna af is!
Ten slotte: Marike schreef nog in een mail "De jongens hebben inmiddels ook goed in de gaten wat er allemaal gebeurt; ondanks hun gebrekkige engels bleven ze maar zeggen 'thank you madam'."

Groetjes, Debby

• 19 September 2008 - 07:37

Ans Meyboom:

wat een prachtig project!
    Zeker als het zulke vorderingen maakt.Wij steunen dit maar al te graag. groetjes Harrie Ans
    Ik kan helaas niet op je eigen website komen.